Tuesday, January 23, 2007

Shattered

Has love always been defensive?

What happened to love at first sight or that love is all we need?

Shouldn't falling in love be as natural as "click - you know it or you don't"?

Didn't Romeo and Juliet entangle themselves in this undying love because they were simply in love and not think about the other realities in life?

Is falling in love exclusive of external factors? For many of us, it's not. It means the difference in age, social status, financial status, etc. For once, i think love should just be love and be exclusive of all other factors. Other times, it's the emotional barrier that's harder to break through. We have all gone through the ego inflation and deflation which makes your heart beat faster and more confusing than the New York stock exchange's biddings.

But the harsh reality is, we all have some sort of defensive mechanism to reject what may post possible hardship for us in future.

Can we ever put down our defense to try to experience what love can actually bring? I've tried but very soon, the defensive mechanism went back right on and i'm wary as to whether i can be truly in acceptance again. Exhaustion has set in, the pain is still tingling. Gosh, i just realise how much i desire for you to use your strong arms to pull me close to your chest, using your hand to hold my head close to your chest so that i can listen to your heartbeat, putting your other hand around me protecting me from the world and gently kiss me on my forehead and tell me, "Dear, you belong to me and only to me."

This is like a dream shattering into dust and gone with the wind...


从来不相信我的世界可以有多完美
痛苦寂寞还有一些疲惫
不允许他人随意进入我的零度空间
宁愿孤独懒的再去想谁
俩个人一起是否只是得到一种安慰
挣脱过去然后忘记一切
没想过有天我的结局忽然全部改变
谁会抓住我的无力双臂

怎么会哭
(谁错谁对为谁抱歉)
不会再哭
(谁错谁对为谁憔悴)

走入零度空间等到一切分裂
就算爱的危险我们一起面对

来不及的防备没听过的誓言
要我怎么学会多了爱的明天

走出零度空间终于一切分裂
就算爱的很累我却不会后悔

放下所有防备一切都无所谓
逃出黑暗世界开始新的明天

新的明天

俩个人一起是否只是得到一种安慰
挣脱过去然后忘记一切
没想过有天我的结局忽然全部改变
谁会抓住我的无力双臂

怎么会哭
(谁错谁对为谁抱歉)
不会再哭
(谁错谁对为谁憔悴)

走入零度空间等到一切分裂
就算爱的危险我们一起面对

来不及的防备没听过的誓言
要我怎么学会多了爱的明天

走出零度空间终于一切分裂
就算爱的很累我却不会后悔

放下所有防备一切都无所谓
逃出黑暗世界开始新的明天

新的明天

走出零度空间终于一切分裂
就算爱的很累我却不会后悔

放下所有防备一切都无所谓
逃出黑暗世界开始新的明天

新的明天
新的世界

No comments: